Tylna belka Peugeot 206 i Peugeot Partner wymaga okresowej regeneracji

Wśród różnych rodzajów zawieszenia popularnie stosowanym rozwiązaniem jest tylna belka skrętna. Montowana jest najczęściej w niewielkich samochodach dostawczych oraz autach osobowych produkcji francuskiej.

Tylna belka Peugeot Partner umożliwiła konstruktorom modelu uzyskanie dużej przestrzeni bagażowej, a także odpowiednie tłumienie hałasu. Ten rodzaj zawieszenia stanowi alternatywę dla popularnie stosowanych kolumn MacPhersona, które zajmują sporo miejsca. Belka skrętna charakteryzuje się o wiele prostszą konstrukcją, jednak zazwyczaj wymaga regeneracji po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Podzespoły takie jak tylna belka Citroen Berlingo i Peugeot Partner wytrzymują naprawdę sporo, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że te modele samochodów wykorzystywane są w drobnym transporcie i usługach kurierskich. Duże obciążenia, konieczność pokonywania przeszkód na drodze oraz narażenie na działanie niekorzystnych czynników sprawiają, że po przejechaniu określonej liczby kilometrów wymagana jest regeneracja tylnej belki Citroen Berlingo czy Peugeot Partner.

Czynności naprawcze zależą w dużej mierze od stopnia zużycia poszczególnych elementów. Zwykle wymianie podlegają łożyska igiełkowe, wąsy mocujące i poduszki, których zadaniem jest tłumienie drgań. Poduszki zapobiegają także obijaniu się belki o podwozie pojazdu. Tylna belka Peugeot nie jest droga w naprawie, ponieważ poszczególne elementy posiadają dość prostą konstrukcję. Ten rodzaj zawieszenia mimo stosunkowo nieskomplikowanej budowy daje bardzo dobry stopień amortyzacji. Dlatego idealnie sprawdza się w małych samochodach dostawczych i hatchbackach.

Tylna belka Peugeot 206 podlega regeneracji podobnie, jak ma to miejsce w modelach Partner czy Citroen Berlingo. Jednak kluczowym czynnikiem jest tutaj sposób eksploatacji pojazdu. Jeśli nie wykorzystujemy naszej dwieście szóstki do wożenia ciężkich przedmiotów ani przesyłek kurierskich, prawdopodobnie podzespół nie będzie musiał być wymieniany tak, jak tylna belka Citroen Berlingo, albo Peugeot Partner, wożących ciężkie ładunki. Jednak decydując się na zakup używanego Peugeot 206, musimy wziąć pod uwagę, że oprócz czekających nas kosztów prawdopodobnie także tylna belka Peugeot w naszym nowym nabytku będzie musiała być wymieniona.

 Wśród stosowanych we współczesnych pojazdach różnych układów zawieszenia belka skrętna wyróżnia się wysokim stopniem amortyzowania pojazdu i nieskomplikowaną budową. Stosowana w popularnych samochodach francuskich tylna belka wymaga jednak regeneracji po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Na szczęście ani części zamienne, ani robocizna nie należą do najdroższych, a regenerację oferuje wiele warsztatów motoryzacyjnych.